Na váš web mohou lidé natrefit různými způsoby. Například tak, že si vyhledají váš produkt nebo službu na internetu (na Google, Seznamu nebo jiných vyhledávačích). V těchto vyhledávačích se zobrazují jak placené výsledky (které jsme si vysvětlili v článku Co je PPC reklama a proč ji využívat), tak i ty neplacené výsledky. A o těch bude nyní řeč.
Jako SEO se totiž označuje optimalizace pro vyhledávače – tedy cesta, jak se ve vyhledávačích typu Google nebo Seznam zobrazovat na co nejvyšších pozicích v neplacené části výsledků. Jinými slovy, jak docílit toho, aby se web ukazoval ve výsledcích vyhledávání co nejvýše, aniž byste platili za reklamu.
Kde se neplacené výsledky nacházejí, můžete vidět například v příkladu níže v zeleném rámečku. Takto vypadají výsledky vyhledávání, když zkusíme vyhledat “stěhování strojů”.
Bohužel neexistuje snadný způsob, jakým SEO jednoduše “zapnout”. Je to komplexní obor, který vyžaduje dlouhodobou práci a skládá se z mnoha dílčích kroků. Ty pro vás naplánuje SEO specialista.
Proč se na SEO vyplatí pracovat?
- Získáte návštěvníky webu, za které nebudete muset platit. Zatímco u jiných forem reklamy musíte zaplatit za to, že vám přivedou návštěvníky, neplacená návštěvnost je zdarma – bez ohledu na počet návštěvníků, které přivede.
- Efekt je dlouhodobý. Oproti reklamě, jejíž efekt vyprchá se skončením akce, SEO funguje v dlouhodobém režimu. Na začátku tak sice vyžaduje (většinou) větší množství práce (a dále pak i další práci v průběhu), ale z výsledků poté můžete dlouho těžit.
- Práce na SEO pomůže i vašemu webu. Mnoho úprav, které vám SEO specialista doporučí pro lepší pozice ve výsledcích vyhledávání, vám ve výsledku pomůže i jinak. Třeba tím, že se na vylepšeném webu budou návštěvníci lépe orientovat nebo že se web bude rychleji načítat.
- Přes neplacené výsledky vyhledávání přijdou na váš web i návštěvníci, kteří reklamu záměrně ignorují. Ze zkušenosti víme, že část lidí na internetu přeskakuje reklamu a kliká pouze na neplacené výsledky vyhledávání, protože podle nich přináší relevantnější výsledky. O takové návštěvníky bez práce na SEO přijdete.
Práce na SEO se tedy z našeho pohledu vyplatí. Ozvěte se nám a rádi vám vysvětlíme, proč svěřit péči o SEO vašeho webu právě nám.