loader image

Co je PPC reklama a proč ji využívat

Pokud máte vlastní webovou stránku, možná se zamýšlíte nad tím, jak na ni přivést více návštěvníků – a díky tomu získat další objednávky a zvýšit tržby. K tomu všemu vám může pomoci PPC reklama.

Jak si vlastně PPC reklamu představit?

Jedním z našich klientů je firma Industry Movers, která se zabývá stěhováním strojů a spravujeme pro ni PPC reklamu ve vyhledávání.

Kdybyste si zkusili vyhledat “stěhování strojů” (ať už na Seznamu nebo na Google), objevila by se stránka stehovanistroju.com, která patří firmě našeho klienta, na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání – jak je vidět na obrázku níže.

Lidé, kteří “stěhování strojů” hledají, tedy naši stránku uvidí jako první, a díky tomu bude větší pravděpodobnost, že tento web navštíví.

Vedle uvedené adresy webu je nápis Reklama – tak se označují výsledky vyhledávání, u kterých má daný web spuštěnou reklamu. Platí se však nikoliv za to, že se zde tento web objeví, ale teprve ve chvíli, kdy na reklamu někdo klikne. Cenu za toto kliknutí je možné nastavit.

Stejně tak lze nastavit, na jaké dotazy se bude web zobrazovat, jakým lidem (například jen lidem v určité oblasti, třeba v Praze), kdy se má reklama zobrazovat (například jen v pracovních dnech), kolik bude limit plateb za reklamu za den či měsíc a další parametry. Toto vše pro vás nastaví PPC specialista, tak aby pro vaši firmu reklama co nejlépe fungovala.

PPC reklama funguje nejen ve vyhledávání

Kromě reklamy ve vyhledávání, kterou jsme si popsali výše, existují ještě další formy PPC reklamy. Jde například o bannerovou reklamu, která je na obrázku níže.

Dále je možné PPC reklamu spustit na sociálních sítích (například na Facebooku nebo Instagramu), na YouTube, na zbožových srovnávačích (například na Google Nákupy nebo Heuréka) a existuje ještě mnoho dalších možností. Výběr vhodného kanálu závisí na tom, jaké produkty či služby nabízíte a jakou reklamní strategii zvolíte.

Ať už se však jedná o jakoukoliv platformu s PPC reklamou, její výhody jsou vždy společné.

Jaké jsou přednosti PPC reklamy?

  • Cílí přímo na potenciální zákazníky. Narozdíl například od reklamy v televizi, kterou vidí všichni, bez ohledu na to, zda je zajímá nebo ne, PPC reklamu můžete zacílit přesně na možné zákazníky. Například na lidi, kteří hledají “kadeřnictví Břeclav” a vy zrovna kadeřnictví v Břeclavi máte.
  • Začíná fungovat okamžitě. Zatímco u jiných forem reklamy může trvat delší dobu, než se projeví její výsledky, PPC reklamu lze spustit okamžitě a ihned tak může začít přivádět na web nové návštěvníky. Stejně tak ji lze kdykoliv zase ukončit, například po skončení akce.
  • Všechna data máte pod kontrolou. Vždy máte přesné údaje o tom, kolikrát se vaše reklama zobrazila, kolik lidí na ni kliklo, kolik z nich na vašem webu poté nakoupilo (a za kolik), a mnoho dalších dat. Díky nim PPC specialista může reklamu vyhodnocovat a postupně ji vylepšovat, aby fungovala co nejlépe. Zároveň také máte přesnou kontrolu nad rozpočtem a v jakémkoliv okamžiku vidíte, kolik z něj již bylo utraceno a zda se tedy reklama vyplácí.

PPC reklama má tedy mnoho výhod. Ozvěte se nám a rádi vám vysvětlíme, proč svěřit PPC reklamu právě nám. Můžeme se rovnou postarat i o vaše SEO – o tom, co SEO vlastně je a proč na něm pracovat, jsme napsali samostatný článek.

Přejít nahoru