loader image

Co je firemní profil a proč si jej založit

Když vyhledáváme na internetu nějaký produkt nebo službu, často se zobrazí firemní profil konkrétních firem. Jak to vypadá?

Ukážeme si to na příkladu níže. Na Seznamu zkusíme vyhledat „stěhování strojů“. Zobrazí se firmy, které stěhování strojů poskytují (na obrázku jsou v zeleném rámečku). Tyto firmy tak mohou díky tomu získat nové návštěvníky webu a případně i nové zakázky.

Aby se firma v tomto přehledu zobrazila, musí mít nejdříve založený firemní profil. V případě Seznamu jde o profil na firmy.cz, pro Google je třeba vytvořit profil ve službě Google My Business.

Firemní profily se zároveň zobrazují i v mapách – Google Maps a Mapy.cz. Když tedy někdo hledá například kadeřnictví ve svém městě, v mapě se ukáží všechna kadeřnictví, která mají založený profil. A to jak přímo v mapě (kde se pak dá snadno najít například nejbližší kadeřnictví) tak i ve výpisu všech kadeřnictví v levém sloupečku.

Vyhledání v mapách lidé často využívají k nalezení služeb v okolí – například restaurací, hotelů, benzínových pump nebo právě kadeřnictví. Pro takové webové stránky je tedy firemní profil velkým přínosem, protože bez něj lidé v mapách tyto restaurace, hotely a další místa nenajdou – a nemohou je tedy ani navštívit.

Firemní profily nemusí obsahovat jen název firmy a adresu, ale i další informace. Například recenze (ze kterých se pak počítá hodnocení a počet hvězdiček), otevírací dobu, aby lidé věděli, zda je v daném místě otevřeno, fotky z daného místa nebo kontaktní údaje jako je telefonní číslo a webové stránky.

Založení firemního profilu našim klientů velmi doporučujeme. Pokud budete chtít, ozvěte se nám a rádi jej založíme za vás.

Přejít nahoru