Co je SEO neboli optimalizace pro vyhledávače, jsme si vysvětlili v přechozím článku Co je SEO a proč na něm pracovat. V tomto článku se podíváme na 5 hlavních důvodů, proč každý majitel webu potřebuje SEO.
- Pomůžete cílové skupině najít Vaše webové stránky
Pokud se Vaše webové stránky nezobrazují při hledání konkrétních klíčových slov pro produkty a služby, které nabízíte, nebo se dokonce nezobrazují vůbec, zákazníci Vás nemůžou nikdy najít. Statistiky ukazují, že více lidí kliká na přirozené výsledky vyhledávání, než na placenou reklamu. A pokud se neobjevíte na první nebo druhé stránce ve vyhledávání, potencionální zákazníci ani na Váš web nepřijdou.
- Budujete důvěryhodnost Vaší značky
Autorita a důvěryhodnost značky jsou zásadní pro každou firmu, která chce zvýšit prodej. SEO je důležité pro vytvoření doménové autority a pro zobrazení vyhledávačů, že jste důvěryhodný podnik. Google využívá tzv. EAT metriku – odbornost, autoritativnost, důvěryhodnost. Vyhodnocuje kvalitní stránky na webu a následně je hodnotí. Čím lepší skóre kvality, tím lepší pozice ve vyhledávání.
- Porazíte konkurenty ve Vašem okolí
SEO funguje pro podniky všech velikostí. Nezáleží na tom, jestli má firma 500 zaměstnanců nebo 2. Nezáleží na tom, jestli je firma na trhu 2 roky nebo 10 let. Díky SEO mají i menší podniky možnost porazit velké firmy.
Místní optimalizace se zaměřují na konkrétní čtvrti, obce, města, regiony. Používají se klíčová slova spojená s určitými městy, firemní profil, recenze a další.
Naše agentura Vám bude schopna ukázat způsoby, jak můžete zlepšit svou viditelnost a porazit konkurenci. Když je snazší najít váš web a má vyšší autoritu než vaši konkurenti, vaše cílové publikum si s větší pravděpodobností vybere vaše produkty nebo služby.
- SEO je efektivní dlouhodobá marketingová investice
Dosažení SEO cílů je běh na dlouhou trať a mnoho lidí to odradí a radši si zaplatí PPC reklamu, která jim přinese okamžité výsledky. K PPC reklamě se doporučuje pracovat i na optimalizaci webu. Krása SEO spočívá v tom, že jde o marketingovou investici, která přináší dlouhodobé výsledky. Pokud vypnete placenou reklamu, přestanete být na internetu viditelní, když ale budete investovat do SEO, Vaše firma bude dlouhodobě viditelná v organickém vyhledávání.
- Lepší uživatelský zážitek
Uživatelská zkušenost se stala pro každého obchodníka prioritou číslo jedna. Každý chce lepší organické hodnocení a maximální viditelnost. Málokdo si však uvědomuje, že optimální uživatelský zážitek je velkou součástí dosažení tohoto cíle.
Zákazníci vědí, co chtějí. Pokud to nenajdou, bude problém. Záměrem je nabídnout uživatelům informace, které hledají, na méně kliknutí, co nejrychleji a hlavně jednoduše.