Google i Seznam se snaží své reklamní systémy čím dál více automatizovat – tak, aby jejich nastavení bylo co nejjednodušší i pro laickou veřejnost. Mnoho lidí se pak díky tomu rozhodne založit PPC kampaně bez pomoci profesionála. Kampaně vytvoří a poté „nechají běžet“. O správném postupu při tvorbě kampaní již bylo napsáno nespočet článků, takže se budeme věnovat jen té druhé části věty: Proč nestačí PPC kampaně jen „nechat běžet“?
1. Vylučování nerelevantních klíčových slov
Pokud nejsou klíčová slova nastavena na přesnou shodu (tedy jen konkrétní klíčové slovo bez možných variant), ale na volnou či frázovou shodu, zobrazuje se reklama automaticky i na související vyhledávací dotazy. Jak moc související tyto výrazy jsou, ale systém určuje sám. A ne vždy dobře. Proto je vždy třeba vyhledávací dotazy ručně procházet a vylučovat ty, které se pro naše účely nehodí. Tím nejen zpřesníme cílení kampaní, ale hlavně ušetříme značnou část nákladů, které bychom vynaložili zcela zbytečně.
2. Úprava maximální ceny za proklik (CPC)
Pokud v naší kampani zvolíme manuální strategii nabídek, je třeba hodnoty CPC (maximální ceny za proklik) průběžně vyhodnocovat a reagovat na případné změny v konkurenčním prostředí.
3. Přidávání nových klíčových slov
Je možné, že zákazníci náš produkt nebo službu hledají jinými slovy, než by nás napadlo. Taková klíčová slova se však v reklamních systémech objeví až postupem času – čím déle kampaň běží, tím více dat máme k dispozici. Pokud tedy zjistíme, že lidé vyhledávají náš produkt jinak, můžeme s pomocí těchto dat vytvořit nové reklamní sestavy nebo upravit ty stávající.
Důvodů, proč se o PPC kampaně vyplatí starat průběžně, by se samozřejmě našlo ještě mnohem víc. Ozvěte se nám a rádi se s maximální péčí budeme starat i o tu vaši.