Z našeho blogu

Zajímá vás, co je u nás nového? Chcete se dozvědět nové informace z oblasti podnikových systémů, tvorby webových stránek či tvorby e-shopů? Pak jste na správném místě.

ÚVOD - BLOG - CO JE SEO A PROČ NA NĚM PRACOVAT

Co je SEO a proč na něm pracovat

SEO

Na váš web mohou lidé natrefit různými způsoby. Například tak, že si vyhledají váš produkt nebo službu na internetu (na Google, Seznamu nebo jiných vyhledávačích). V těchto vyhledávačích se zobrazují jak placené výsledky (které jsme si vysvětlili v článku Co je PPC reklama a proč ji využívat), tak i ty neplacené výsledky. A o těch bude nyní řeč.

Jako SEO se totiž označuje optimalizace pro vyhledávače - tedy cesta, jak se ve vyhledávačích typu Google nebo Seznam zobrazovat na co nejvyšších pozicích v neplacené části výsledků. Jinými slovy, jak docílit toho, aby se web ukazoval ve výsledcích vyhledávání co nejvýše, aniž byste platili za reklamu.

Kde se neplacené výsledky nacházejí, můžete vidět například v příkladu níže v zeleném rámečku. Takto vypadají výsledky vyhledávání, když zkusíme vyhledat “stěhování strojů”.

Výsledky vyhledávání na Seznamu

Bohužel neexistuje snadný způsob, jakým SEO jednoduše “zapnout”. Je to komplexní obor, který vyžaduje dlouhodobou práci a skládá se z mnoha dílčích kroků. Ty pro vás naplánuje SEO specialista.

Proč se na SEO vyplatí pracovat?

  • Získáte návštěvníky webu, za které nebudete muset platit. Zatímco u jiných forem reklamy musíte zaplatit za to, že vám přivedou návštěvníky, neplacená návštěvnost je zdarma - bez ohledu na počet návštěvníků, které přivede.

  • Efekt je dlouhodobý. Oproti reklamě, jejíž efekt vyprchá se skončením akce, SEO funguje v dlouhodobém režimu. Na začátku tak sice vyžaduje (většinou) větší množství práce (a dále pak i další práci v průběhu), ale z výsledků poté můžete dlouho těžit.

  • Práce na SEO pomůže i vašemu webu. Mnoho úprav, které vám SEO specialista doporučí pro lepší pozice ve výsledcích vyhledávání, vám ve výsledku pomůže i jinak. Třeba tím, že se na vylepšeném webu budou návštěvníci lépe orientovat nebo že se web bude rychleji načítat.

  • Přes neplacené výsledky vyhledávání přijdou na váš web i návštěvníci, kteří reklamu záměrně ignorují. Ze zkušenosti víme, že část lidí na internetu přeskakuje reklamu a kliká pouze na neplacené výsledky vyhledávání, protože podle nich přináší relevantnější výsledky. O takové návštěvníky bez práce na SEO přijdete.

Práce na SEO se tedy z našeho pohledu vyplatí. Ozvěte se nám a rádi vám vysvětlíme, proč svěřit péči o SEO vašeho webu právě nám.



28 / 10 / 2021

Zpět na výpis